Univerzální mejl influencerkám nabízejícím spolupráci

social-1206603_640

Jak něco vyrábíte a to něco se líbí mámám, píšou vám. Influencerky, instamatky, fejsbůkový maminky. Někdy to může bejt zajímavý, ale nemůžete přijmout každou „nabídku na spolupráci“. Protože o spolupráci jde až ve chvíli, kdy to něco přinese oběma stranám. Nestačí, že někdo dostane vaše knihy nebo hry a nějak je hodí na socky. Kdysi o tom napsala bezvadnej článek Michelle Losekoot, ze kterýho jsem si vyzobala pro nás relevantní univerzální otázky, který posílám na každou „nabídku spolupráce“ tohoto druhu. Protože, co se opakuje, to se musí zprocesovat. 

Kdybychom rozdávali naše knihy a hry každýmu, kdo nám poslal emailovej kobercovej nálet s bezvadnou nabídkou, jak nás u nich zpropaguje, přijdem cugrunt. Sklady prázdný, na účtech vítr.

Takže první varování je, když vidím, že mejl byl poslanej milionu lidí. Že není osobní, že v něm není nic o tom, proč toho jedince oslovila zrovna naše značka.

Pak každýmu posílám naše univerzální otázky a klasika je, že už se nikdy neozvou nebo odpoví jen na několik z nich. Neví, co je to dosah nebo zapojení, neví, jakou mají cílovku, jaké jsou průsečíky mezi našimi zákazníky, nepošlou ani správný odkaz na jejich socky. Nikdy u nás nenakoupili, naše produkty vlastně neznají. Pokud s někým již dříve „spolupracovali“, neumí nasdílet a prokázat, že tomu tak bylo, a už vůbec ne, jaké to oběma stranám přineslo výsledky.

Čo si, vojín Kefalín, predstavujetě pod pojmom spolupráca?

Že mi dáte, co chci, a já za to nebudu muset platit?

Nechci nikoho urazit, zažili jsme i několik velmi milých spoluprací bez uvozovek. I třeba s hezkým výsledkem minimálně v podobě rozšíření povědomí o naší značce, o našich produktech, krásný fotky na hezkým instaúčtu. Takže první, co vždy dělám, je, že si okouknu účty odesílatele a pokud nejsou nádherný a nás hodný, o spolupráci neuvažuju. Dívám se na dosahy, a pokud mají příspěvky pár kliknutí, dva lajky a jedno sdílení, vím, že tudy cesta nevede. Proč dávat někomu něco, co ošklivě vyfotí, hodí na socky a nebude umět dostat mezi lidi?

Někdy si influencery hledám sama. Vím, že ten a ten má boží blog o deskovkách, tak mu nabídnu naše Turboprší. Ať si s ním dělá, co chce, otestuje, když bude čas, neotestuje. To je na něm, na nikoho netlačím. Ti nejlepší mívají tolik her, že nestíhají. Takže netlačit na čas a výsledek považuju za základ. Kdo se mi líbí, jak o něčem mluví, píše, točí, tomu ráda pošlu klidně velkej balík našich věcí. Pokud to tematicky ladí a vidím, že ten člověk to umí roztočit a má fakt vybudovanou zajímavou komunitu, kterou by naše produkty mohly oslovit. Vlastně ti nejlepší mají tolik práce, že si s nimi obvykle i soukromě napíšu a vzdám jim hold za to, jak skvělou práci odvádějí. Co se mi u nich líbí nejvíc a že jsou borci. A že by mi bylo ctí, když by si chtěli zahrát i něco od nás.

Pár výsledků zajímavejch spoluprací:

Když si ale neudělám vlastní pečlivý výběr, není moc z čeho vybírat. Do mejlu mi chodí nabídky, ale vyjde jedna ze 100. První, co vždy udělám, že posílám mé instantní otázky. Aby ti, co posílají nabídku, dokázali, že umí odvézt dobrou práci a přípravu stejně poctivě jako já. Toto jim pošlu a podle odpovědí pak s mužem rozhodneme, co dál.

Naše instantní otázky pro influencery:

Zdravím, 

než se můžeme bavit o spolupráci, potřebujeme od Vás ještě pár informací:

  • Jaké jsou odkazy na Vaše účty na sociálních sítích?
  • Jaké jsou průměrné dosahy a zapojení u vašich příspěvků?
  • Jaký máte k naší značce, oboru nebo konkrétním produktům vztah? Jinými slovy – co se Vám na naší práci líbí, čím Vás oslovujeme?
  • Kde je průsečík naší a Vaší cílové skupiny? 
  • Jaký je věk, lokace, pohlaví a zájmy vašich fanoušků?
  • Pošlete prosím ukázky vybraných spoluprací. 
  • Už jste u nás někdy nakoupila?

Proč máme tolik otázek? Protože nejlepší spolupráce vzniká tehdy, když se obě strany znají a najdou cestu, která oběma něco přináší. Protože nechceme jen konverze, ale i budovat značku, rádi dobře poznáme toho, s kým spolupracujeme. Když se potkáme na jedné lodi, věříme, že vymyslíme fajn strategii a dlouhodobější spolupráci. 

Jakmile nám vše pošlete, koukneme se na to a dáme co nejdříve vědět. 

Díky moc a hezký den,

Alice, 4 Kavky