Už jsme starý, kočko…
Čím dál častěji jsem netrpělivá a štvou mě amatéři. Čtu si třeba příspěvky v FB skupině Holky z marketingu, a říkám si, proč se někdo ptá lidu na to, jak má pojmenovat svou značku nebo kde si má stáhnout logo? Nebo co si VOX POPAPULI myslí o přebalu knihy, jak je to jako důležitý? Někdy mám chuť tam napsat, zakřičet, bože lidi, je to váš byznys a vy ho stavíte na názoru lidu na sociálních sítích? No a někdy to všechno řeknu nahlas a muž mi na to vždycky odpoví: Kočko, už jsme prostě starý. A taky moc zkušený. Amatérů bude přibejvat….
My ještě nejsme starý! My ještě nejsme starý! – Geniální scéna ze Smrtonosný zbraně 4
A má pravdu. Nároky na to, s kým je pro nás přínosný se potkat, abychom mohli růst a něco se přiučit, rostou… Nechápeme, že někdo přečte moudrou knihu a nic z ní neaplikuje na život. Do podnikání. Nám by čtení přišlo zbytečný, kdybychom z něj hned pár věcí neotestovali, neudělali si výpisky, článek pro ostatní s výcucem toho nej, prostě žádnej odpad, zužitkovat všechno jako při vaření a ze zbytků udělat kompost pro kytky v květináčích.
Martin „To je mudlovský čtení nic si z toho nevzít a vy se musíte dostat na úroveň Brumbála!“
Neříkám, že všechno z rozvojovejch knih nám funguje, ale určitě všechno zkusíme. Nebo skoro všechno. Když potkáme člověka, co má hafo zkušeností a je ochotnej je předávat dál, leccos aplikujeme i u nás a zase vyzkoušíme, co nám fachá a co ne. Je jasný, že procházíme tunou slepejch uliček, protože toho zkoušíme hodně. Ale díky tomu přicházíme i na hodobóžový věcí, který nás posouvaj dál, furt nebo dočasně jsou pro nás to pravý a nabíráme zkušenosti. A stárneme.
Rok s výkonostním marketingem
Třeba jsme rok zkusili výkonostní marketing a měli vlastního markeťáka na reklamy na IG a FB. Stálo to spoustu peněz, práce, času. Byla to suprová zkušenost a jsme moc rádi, že jsme si tím prošli a ještě s úžasným profíkem. V nejsilnějších měsících v roce jsme do reklamy celkem dávali i desítky tisíc korun. No a po roce jsme se shodli, že to není pro nás, že to není naše cesta a opustili jsme ji. Raději se dál věnujeme pomalému maratonskému tvoření obsahu, kterej nám dělá radost a je jako slow fashion. A ty lidi nám za deseti rohy taky přivede. I když jich není dav jako při prvním otevření Ikea.
Je libo externí sklad?
Kdo nic nedělá, nic nezkazí, ale taky se nikam neposune. My si léta říkali, že by nám strašně pomohl externí sklad, kterej by za nás odesílal objednávky. Ale že bude určitě stát hromadu peněz. A tak jsme místo toho pronajali kancelář a člověka, kterej nám balil a vozil na kárce balíky na poštu a do Zásilkovny. Nestálo to měsíčně málo. Pak jsme se rozhoupali a poptali externí sklad propojenej s Shoptetem, no a je to boží a vůbec to ve finále není drahý. Ta služba se jmenuje FULFILLMENT. Ušetříme měsíčně strašný peníze, čas, nervy, fyzický síly. Jedno z nej rozhodnutí v podnikání. Jeden z nejzásadnějších posunů, osvobození. Kdybychom to nezkusili, nezjistili bychom to.
No a když se to zkoušení a pokusy sečtou, stane se, že v koroně vyskočíte s obratem tak vysoko, že spadnete do plátcovství DPH, vopruz kterej nám ale přinesl možnost vyrábět ve velký fabrice na deskový hry. Je to jen pro plátce DPH a minimální množství vyrobený hry je 1000 ks. Tak jsme to zkusili. A je to boží a už to jinak dělat nechceme.
Tak tak nějak je to s tím stárnutím, testováním, aplikováním.
Jo a nebojte se nás potkat, i když nás byznysově nemůžete posunout někam dál. Máme rádi spoustu lidí a nemusíme furt kecat o deskovkách, marketingu, obsahový strategii a podobnejch cancech. Můžem si dát pivko, pokecat o US open nebo super seriálu Papírovej dům.
Čau Bella, čau Bella, čau, čau, čau!