Váš obsah je vaše zahrádka. Socky jsou JZD.

Snímek-obrazovky-2021-09-02-v-14.46.19-1

Socky jsou JZD, nemáte vliv ani na funkci rostlináře…

Miluju obsah. I když si teď hodím nohy nahoru, polovina lidí, co k nám na firemní stránky přijde, přijde skrz náš vlastní obsah. Ne FB, IG, YT, ne cizí zahrádky. Ale vlastní záhon jako je videoportál, blog nebo newsletter. Plus dobrá pověst, všeobecná známost a takový ty srandičky, na kterejch léta děláme. Pak mě bavěj ty koláče sledovanosti. Tenhle je srpnovej.

 
Oranž: organický vyhledávání přes Google a jiné vyhledávače
Fialová: Retrohrani.cz (videoportál na vlastní platformě)
Žlutá: 4letter.cz (newsletter na Ecomailu)
=
půlka všech lidí, která přijde, přijde skrz naši vlastní zahrádku, nad kterou máme moc a přehled.
———————————————————-
A proto se o ni staráme. Když už jsme dospěli do týhle fáze, už nepotřebujeme zbytečně krmit cizí byznysy na sockách a podobně. Všechny cizí sítě už nám 1000 x ukázaly, že nejsou naše, a že na ně nemáme vliv. Ani na funkci rostlináře. Zelená je sice FB, ale zatímco kdysi se to v našich koláčích zelenalo jak na marihuanovým festivalu, teď už je to jen zlomek štěstí a úspěchu a nestojí to s tím a nepadá. A dalším a dalším vlastním obsahem chceme zelenou plošku dál zmenšovat.
Denně čtu všude možně nářek nevolníků z JZD, jak něco řeší, co šílenýho se jim stalo na Facebooku nebo Instáči, jak jim zmizel obsah, maj zablokovanej profil, že nemůžou přihodit video a označit a reagovat pod firemním profilem. Tuna problémů. Dnes a denně. Co nadávaj? Není to jejich byznys. Dělaj v JZD, takže nedělaj na vlastním.
Facebook pro nás z počátku byl nenahraditelnej a rozjeli jsme to jen díky němu. Ale čím dál jsme, tím míň ho chceme potřebovat. Jak získat nezávislost? Vlastním obsahem. Děláme ho hodně a vyplácí se nám.
  1. E-shop
  2. Blog
  3. Newsletter
  4. Videoportál
  5. Kniha
  6. TV pořad 

Něco máme i vícekrát k našim různým projektům. Furt makáme i pro JZD, ale čím dál tím míň. Že je FB i IG už out a pomalu mizíme, to víme dávno, ale o prázdninách náš šoknul i YT a všechna svá videa, a že jich máme, postupně přesouváme na placený zahrádky, kde máme nějaký práva. JZD nám totiž sebralo všechny krávy, brambory i rolníky. Jednou kouknu na náš novej dskovkářskej kanál a tam nic. Všechna videa, zhlédnutí i odběratelé byli fuč.

Děti, ty koneckonců o videosockách ví víc než my fosilové, říkaly, že se to stává poslední dobou i slavným youtuberům a mizí jim kanály s miliony zhlédnutí. Po několikadenním boji jsme videa získali zpět, ale jsme asi vyjímka. Takže zas jen další JZD. My chceme dělat na svým pozemku nebo na pozemku pronajatým od někoho, kdo zemědělství rozumí a nechá nás dejchat.

Vlastní kvalitní obsah se nám vyplácí a díky němu žijeme. A to i v pandemii, když někdo doma těžce onemocní, když máme rok doma nečekaně dva školáky a staneme se učiteli, kuchaři, družináři a krotiteli dravé zvěře. Vlastní obsah nás podržel. A tak mu to vracíme a dál ho posilujeme, jak jen to jde. Třeba blog o hrách píšu od února a dnes jsem na něj hodila padesátej článek. Je to dřina.

Chceš-li poznat, co je dřina, kup si kolo ukrajina:)

Ale stojí to za to. Co nám vlastní čupr dupr obsah dává?

  • potěšení z tvorby
  • možnost být na naší misi a vrátit lidem hraní víc do života
  • mohli jsme se oba stát spisovateli, i když fakt, že je někdo spisovatel, potvrdí až druhou knihou, takže zatím nic no…
  • potěšení z potěšení čtenářů, fandů, zákazníků
  • učení se novejm a novejm dovednostem
  • hlubokej smysl
  • prestiž
  • uvěřitelnost na trhu
  • uvěřitelnost pro média, která jasně vidí, že toho děláme tunu a nemusí se bát nás někam pozvat, že bychom jen tlačili naše produkty
  • kontakty, třeba s lidmi, se kterými děláme rozhovory do našeho newsletteru, k těm bychom se jinak vůbec nemuseli dostat
  • papání pro vyhledávače
  • no a taky prokliky do e-shopu a reálný penízky za prodaný zboží, i když ho necpete do textů odshora dolů, ale třeba ho dáte jen do patičky nebo jen tam, kde to fakt sedí

A jak říká ten můj – vlastní obsah je součást chytře dělanýho byznysu!